cyklokostol

Cykloturistika

Doporučené cyklotrasy

Žltá značka Terchová - MravenčíkHornotižinská Adrenalínová cyklotrasa

Začíname v Terchovej pri kostole, odkiaľ po žltej značke (8428) pôjdeme na Panskú lúku. Od tohto miesta však budeme neustále stúpať do kopca, kým neprídeme k smerovníku pri osade Káčerovci. Asfaltovo – štrková cesta sa mení na príjemnú mäkkú a trávnatú cestičku, ale časom začne veľmi prudko stúpať. Priprav sa na občasné tlačenie svojho bicykla do kopca. Pre psychicky labilnejších cyklistov odporúčame zahryznúť si do jazyka a radšej nenadávať, lebo tým môžeš poštvať proti sebe miestnych medveďov. Privíta Ťa kopec Mravenčík s nadmorskou výškou 992 metrov a dobrou správou, že trasa vedie už iba dolu kopcom. Veľmi sa však neteš, pretože zistíš, že niekedy Ti vlastný bicykel môže pri jazde aj zavadzať.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Žltá značka - Terchová - Lúky - ŠtefanováŠtefanovská cyklotrasa pre rodičov s deťmi a seniorov

Nenáročná a pomerne krátka cyklotrasa vedená po asfaltovej ceste

Cyklodo Štefanovej. Odporúčame ísť na bicykel podvečer a zastaviť sa na chvíľku v Tiesňavách, keď slnečný svit mení farby a atmosféru tohto miesta. Skús povedať, čo Ti pripomínajú niektoré skaly. Povyše Tiesňav nezabudni odbočiť doľava a v Štefanovej si zas pozri staré krásne chalupy.

Zelená  značka - Terchová - Jánošikovci - ZázriváJánošíkovská cyklotrasa- pre všetky vekové kategórie

Kto bol v Terchovej a nenavštívil rodnú osadu legendárneho zbojníka Juraja Jánošíka, ten určite neprecítil pravú atmosféru Jánošíkovho kraja. Na kopaniciach bol každodenný život tvrdší ako na doline. Jeho bohatstvo sa však skrývalo v prekrásnom prostredí, ktoré sa zachovalo dodnes. Neďaleko odtiaľ sa nachádza neveľké jazierko pod kopcom Pupov, Cyklo ktoré sa v slnečnom dni doďaleka zrkadlí a poskytuje vodu pasúcim sa ovciam a divej zveri. Toto je len malá motivácia na absolvovanie poznávacej cyklotrasy (5436), ktorá Ťa dovedie až do Zázrivej.

Zelená  značka - Terchová - Stará dolina - Vrátna Vrátňanská cyklotrasa -Cyklotrasa pre seniorov

Veľmi prijemná cyklotrasa pre seniorov do Doliny Vrátna. Celá je vedená po asfaltovom povrchu s veľkým množstvom odpočívadiel a príjemným občerstvením. Po 3 km je možnosť odbočiť do Štefanovej cca 3,5 km a pokochať sa kráľom tunajších hôr Veľkým Rozsutcom. Krátky odpočinok padne každému vhod vrátane dobre vychladeného zlatého moku. Vraciame sa na križovatku do Vratnej kde pokračujeme zelenou cykloznačkou – smer Vrátna. Po 7 km v sedle bicykla prechádzame časťou Starý dvor kde môžme porozmýšľať či lyžiarske svahy ešte takéhoto razu môžme zjazdovať. Nasledujúce 3 km sú už len stúpaním ku kabínkovej lanovke Vrátna v nadmorskej výške 750m. Po namáhavom stúpaní nezaškodí si prezliecť tričko a už len prechádzkou pozrieť napr. Symbolicky cintorín obetiam Malej Fatry. Na cestu späť si ešte raz skontrolujme brzdy a zjazdujeme až do Terchovej celých 7 km bez jediného šliapnutia do pedálov.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Červená  značka - Terchová - Novoť (PL)Trasa začína v Strečne na pravom brehu Váhu pri Lávke. Asi 2 km vedie trasa spoločne s modrou cyklotrasou okolo vodnej nádrže Žilina. Potom odbočí do obce Varín a cez ňu vyjde na cestu Žilina – Terchová. Pred nami je krásna panoráma Krivánskej Malej Fatry vzadu s Rozsutcami. Cez Krasňany (kaštieľ) mierne stúpame dolinou Varínky cez Belú, Nižný a Vyšný Kamenec do Terchovej. Pred kostolom narazíme na rázcestie cyklotás v Terchovej. Trasy odtiaľto vedú na 12 smerov. Cez osady Biely Potok a Podhorskovci stúpame do sedla Rovná hoľa. Záverečné stúpanie je strmé, odmenou je krásny výhľad smerom na Chočské vrchy, Malý Rozsutec, Kysuckú vrchovinu a Oravské Beskydy. Následne cez Petrovú klesneme do doliny Zázrivky a odbočíme vľavo do Zázrivej. Hore obcou stúpame cez viaceré osady do časti Havrania a jej osady Veľká. Vodítkom je nám stále riečka Zázrivka. Z osady ideme dolinkou po penetrovanej ceste a prejdeme 3 mosty. Potom sa cesta prudko stáča doľava a po 1,5 km sa cesta stáča doprava a stúpa na chatou Klobučná na hrebeň Paráča. Prekoná ho naľavo pod vrcholom Hole a po petetrovanej ceste klesá do doliny Bielej Oravy. Po nej prídeme do Oravskej Lesnej ku kostolu. Tu sa trasa spája s Oravskou cyklomagistrálou. Spolu vedú do obce Zákamenné. Tu sa naša trasa oddelí, odbočí vľavo a súpa do obce Novoť, kde končí značenie. Neznačene možno pokračovať na hraničný prechod do Poľska – na sedlo Novoť.